Napravite Mojtrg nalog i dobijte 50 EUR!

Kako napisati oglas za posao koji privlači najbolje kandidate?

Traženje savršenog kandidata za posao je postalo teže nego ikada. Veliki broj firmi u isto vrijeme traži slične profile, nudi uslove koji se malo razlikuju, pa je teško istaći se u toj gužvi i biti siguran da će se na baš vaš oglas prijaviti neko ko bi mogao uprazniti tu poziciju.

 

Veliki broj oglasa koje možete naći na internetu se ponavljaju, i ne prikazuju kompanije na pravi način. Zato smo odlučili da današnji blog posvetimo baš tome - pisanju oglasa za posao koji privlači najbolje kandidate!

Personalizujte svoj oglas

Sigurni smo da već znate kakvu osobu želite da zaposlite, zato se potrudite da je personalizujete na način koji će joj privući pažnju. A to znači da treba da:

 

  • Koristite tehničke izraze sa kojima su upoznati

  • Postavljate pitanja i dajete izjave u kojima se oni mogu pronaći

  • Zamislite šta bi oni željeli od tog posla, i fokusirajte se baš na to.

 

Ukoliko niste sigurni kakva je to osoba koju biste da zaposlite porazgovarajte sa zaposlenima koji su na sličnim pozicijama, ili sa vašim prijateljima koji se bave sličnim poslom.

Koristite pravi ton

Problem sa većinom današnjih oglasa za posao je što ne koriste pravi ton. Opis posla bi trebalo da bude topao, primamljiv, možda čak i pomalo humorističan. U većini slučajeva, najbolji kandidati su već zaposleni, i biće potrebno mnogo više truda da ih nagovorite da se prijave za posao u baš vašoj kompaniji.

 

Ono što je najbitnije kod tona, jeste da se on slaže sa tonom vašeg brenda. Ukoliko je on šaljiv, nema porebe da vaši oglasi za posao budu strogo poslovni. Izrazite ličnost vašeg brenda u svakom aspektu komunikacije.

Navedite tačnu lokaciju

Prilikom postavljanja oglasa obavezno navedite tačnu lokaciju. Ako su vaše kancelarije u City Kvartu, nemojte samo reći Podgorica. Kandidatima je bitno da znaju gdje će tačno raditi. Moguće je da imaju djecu, pa pokušavaju da nađu posao bliže kući kako bih ih mogli voditi u školu ili vrtić.

 

Takođe možete i malo opisati svoje kancelarije, ili dodati fotografije. Posebno ukoliko imate nešto od trenutno popularnih dodataka kako što su sobe za odmor, igrice, i slično.

Uključite iznos plate (makar i okviran iznos)

Nijedan kandidat ne želi da prođe kroz seriju intervjua da bi na kraju saznao da ponuđena plata ne ispunjava njegova očekivanja. Zbog toga bi trebalo što ranije da naglasite iznos, u idealnom slučaju u samom tekstu oglasa.

 

Rečenice poput “plata po dogovoru” i “kompetetivna plata” zaista ne znače ništa, i mogu samo naškoditi vašoj šansi da nađete idealnog kandidata.

Obavezno uključite naziv kompanije

Oglasi za posao bez naziva kompanije često djeluju kao prevara. Ni vi se ne biste prijavili na oglas a da ne znate gdje se prijavljujete, zar ne?

 

Time što ćete otkriti naziv firme daćete kandidatu vremena da istraži vašu kompaniju prije nego što se prijavi za posao. 

Istaknite jedinstvenosti firme

Da li redovno organizujete događaje za zaposlene? Da li organizujete dodatne treninge? Dobro je da u oglas uključite sve benefite vezane za svoju firmu. U zavisnosti od toga šta nudite, ovo može biti baš ono što će privući kandidata da se prijavi za posao kod vas.

Fokusirajte se na posao

Ovo je možda očigledno, ali smo imali prilike da vidimo oglase koji jednostavno nisu dovoljno jasni. Jednostavnim rečnikom objasnite sva zaduženja, po mogućnosti u listi, kako bi kandidatima bilo što lakše da ih pregledaju. Svakako je bitno da prodate svoju kompaniju potencijalnim kandidatima, ali morate im prodati i posao koji će raditi.

 

Jasno navedite koja zaduženja čekaju zaposlenog, kao i da li postoji mogućnost da radi i neke dodatne stvari.

Za kraj

 

Sada bi trebalo da ste spremni za pisanje! Sve dok pratite ove savjete sigurni smo da ćete veoma lako i brzo pronaći svog idealnog kandidata.

Ka vrhu